Automatski mjenjač spas je za mnoge vozače, a pogotovo početnike. Tko jednom navikne na automobil s automatskim, najčešće nikada više ne pomišlja o povratku na ručni mjenjač.
Ipak, mnogi vozači pogrešno postupaju s automaticima, nesvjesno ih uništavajući. Brightside je sastavio popis stvari na koje morate paziti:
Ne ostavljajte automobil u vožnji (D) ukoliko samo sjedite u njemu
Ostavljanjem automobila u vožnji (D) kada samo dugo sjedite u njemu dolazi do pregrijavanja što može ozbiljno uništiti automatski mjenjač. Bolje je isključiti automobil ili ga barem staviti u parking (P).
Ne zaboravljajte na ručnu kočnicu
Zaboravljanje na ručnu kočnicu smatra se zlostavljanjem vozila. Kada parkirate na kosini, makar ona bila minimalna, svakako povucite ručnu kočnicu jer u suprotnom bi se mogla oštetiti parking (P) opcija na automatiku.
Ne uključujte ler (N) kada vozite nizbrdo
Možda mislite da ćete tako uštedjeti na gorivu no to je pogrešno. Osim što gubite kontrolu nad vozilom, štetno je za mjenjač, a popravak košta.
Ne uključujte parking (P) dok automobil nije u potpunosti zaustavljen
Kod nekih automobila ova opcija nije niti dostupna prije nego je automobil zaustavljen. U svakom slučaju nemojte to činiti jer oštećuje mjenjač. Opcija parkinga (P) nije namijenjena za naglo zaustavljanje automobila.
Oprezno s tekućinama oko mjenjača
Tekućina u automatskom mjenjaču vrlo je opasna stvar jer čak i najmanja količina tekućine može dovesti do ozbiljnog kvara.
Spremnik goriva ne držite na rezervi
Spremnik ne smije biti manji od jedne četvrtine i to zbog nekoliko razloga. Prvo, pokazatelj razine goriva nije uvijek točan i automobil se može zaustaviti prije nego što ste očekivali. Drugo, niska razina goriva može oštetiti automobil jer gorivo održava sve dijelove podmazanima, što je posebno važno za automobile s automatskim mjenjačem.
Ne prebacujte naglo iz vožnje (D) u rikverc (R)
Automobil prvo u potpunosti zaustavite, a onda prebacite mjenjač. U suprotnom je pod prevelikim pritiskom što nije dobro.
Vozite koristeći samo jednu nogu
Uvijek je bolje koristiti samo jednu nogu za vožnju s automatskim mjenjačem. U nekim priručnicima su upute o vožnji s obje noge, no ako koristite obje noge možete slučajno istodobno stati na obje papučice, osobito u stresnoj situaciji. Zato je bolje da se odmah trenirate kako biste koristili samo jednu nogu.