Godina u koju smo upravo ušli kada su u pitanju automobilski noviteti bit će sigurno bogatija od 2016., budući da svi proizvođači najavljuju dolazak novih ili redizajniranih modela.
Nije uopće lako izdvojiti niti odrediti najvažnije novitete u 2017. godini, ali kako se god okrene, najvjerojatnije će dolaziti s njemačkog područja, ili iz tvornica i država koji su povezani s tom gospodarskom velesilom. Međutim, jedno je sigurno – tržištem će vladati SUV-ovi iz različitih segmenata te kompakti, među kojima je najveća konkurencija.
Kad bismo ubacili u neki od kompjutorskih programa sve elemente koji se očekuju od idealnog automobila, kao što su funkcionalnost, ponuda pogonskih jedinica, izgled, inovativnost, kvaliteta materijala i omjer između dobivenog i uloženog – odgovor koji bismo dobili bio bi, najvjerojatnije, Opel Insignija ili redizajnirani Volkswagen Golf ili možda nova Nissan Micra.
Kod druge generacije Insignije posebno je privlačan vanjski dizajn, vrlo elegantan, coupeovski, markantan. Možemo, istina, mada je to svakako i logično, na maski pronaći elemente i Astre, no u svojoj cjelokupnosti izgled je baš onakav kakav se i očekuje od srednjoklasne limuzine.
Unutrašnjost joj je pak maksimalno pročišćena, što je u odnosu na neke, i ne tako davnašnje Opelove modele skoro pa revolucionarni podatak. Istina, na dizajn unutrašnjosti velike većine automobila današnjice itekako utječe činjenica da središnji LCD zaslon osjetljiv na dodir danas u sebi krije svu onu silu prekidača koji su prije desetak godina jako komplicirali život.
Peta generacija Nissanove Micre niža je, šira i dulja od prethodnog modela. Prvi je to Nissanov automobil iz B segmenta s bogatom ponudom naprednih sigurnosnih tehnologija, koje se obično nalaze u višim klasama. Prvi put u segmentu uključuje sustav za sprječavanje izlaska iz prometnog traka, te poboljšani sustav kočenja u nuždi s prepoznavanjem pješaka.
Škodin ritam noviteta je zadivljujući, zahvaljujući ponajprije redizajniranoj Octaviji, čije je predstavljanje zakazano za početak veljače. A kod nje posebnu pažnju privlači modernizirani Scout. U odnosu na standardnu Octaviju Combi, krasi ga unaprijeđeni pogon na sve kotače, tri centimetra veća udaljenost od tla, snažnija vuča i lakše kretanje po zahtjevnim terenima.
Ono što će ipak izazvati daleko veću pomutnju na tržištu je nova generacija Yetija, kompaktnog SUV-a koji se također očekuje ove godine. Ne treba biti previše vidovit kako bi se zaključilo da će taj automobil biti prava mala preslika moćnog i velikog Škodinog SUV-a Kodiaqa. Seat će ponuditi redizajnirani Leon, kao i najsnažniju inačicu ovog španjolskog brenda Leon Cupru, koja će raspolagati sa 300 KS i 380 Nm okretnog momenta.
Dva koncerna, PSA koji objedinjava Citroen, Peugeot i DS, te Renault čiji su dijelovi i rumunjska Dacia te japanski Nissan, također donose obilje noviteta. Možda najzanimljiviji je Renaultov SUV Koleos koji je u svojoj prvoj generaciji bio poprilično unificiran.
No, kad se prije dvije godine na tržištu pojavila nova generacija Espacea, koja je donijela i sasvim novu filozofiju poimanja dizajna i opremljenosti vozila najvećeg francuskog proizvođača automobila, pozitivne promjene su zahvatile i sve ostale. Pa tako i novu generaciju Koleosa koja objedinjava profinjenost, eleganciju, ali i nemale doze SUV-a.
Peugeot je pak prezadovoljan uspjehom SUV-a 3008. Pobrao je čitav niz nagrada, pa tako i HR Auto 2017., tako da dvojbi o izgledu većeg 5008 nije ni trebalo biti. Riječ je naprosto o uvećanom 3008, što je odlična referenca. Jednostavno – ako vam je kompaktni model premali, imate njegovu povećanu verziju koja opcijski može imati i treći red sjedala i primiti sedam putnika.
Citroen je pak u svojevrsnoj “cactus fazi”. I ma koliko se to na našim prometnicama ne može uočiti, C4 Cactus je u Francuskoj odlično prodavan, što je ohrabrilo da i dizajn C3 bude sličan. Sada slijedi još i nekoliko cabrioletskih, ili fun-mobilskih verzija koje će svakako naići na odličan prijem ljudi nesklonih konformizmu.
Na Dalekom istoku stalno nešto novo. Jako je dinamična Koreja kod koje je jasno kako se želi uspeti na sam vrh globalne prodaje. Dakako, riječ je o Kiji i Hyundaiju, koji su se osim hibridnim pogonima okrenuli proizvodnji najvećih limuzina za američko tržište na kojem se u tom segmentu kane probijati japanskim receptom koji je za to osmišljavao nove marke.
No ono što nas više zanima koncept je manjih SUV-ova za kojima je Europa naprosto “poludjela”. Ako je suditi po onom što nam pokazuje KIA, njihov SUV Niro dužine oko 4,2 ili nešto više metara trebao bi biti svojevrsni miks između zanimljivog, mada ne i pretjerano prodavanog Soula te Sportagea. Po receptu najbolje iz oba modela moglo bi rezultirati odličnim koktelom, automobilom koji će, pa i prema svojoj cijeni, biti jedan od najvećih magneta u klasi.
Hyundai će predstaviti potpuno novi model i30, a stiže i obnovljeni mali gradski automobil i10. Do kraja godine se očekuje i karavanska verzija kompaktnog modela i30.
Kod Japanaca nema čega nema. Ponajprije i Hrvatskoj omiljeni Suzuki, jedan od šampiona najbolje uloženog novca u svijet na četiri kotača, donosi maleni Ignis. No ma koliko bio dug svega 3,7 metara, Ignis je nevjerojatno funkcionalan u kabini, a ima i opciju pogona na sve kotače.
Najpovoljniji integralac na tržištu, dakle. Polovinom godine stiže i novi Swift, čime će biti zaokružena Suzukijeva gama. Mazda uvodi novu generaciju SUV-a CX-5. Toyota ima novu generaciju Prisua sa Plug-in tehnologijom, a najavljen je i dolazak temeljito redizajniranog Yarisa, kao i krajem godine terenca iz teške kategorije Land Cruisera.
Velika je novost i nova generacija Honde Civic. I dok je hatchback verzija otišla u apsolutno sportske vode i postala jednim od najatraktivnijih automobila u svojoj klasi, njezina se sedanaska opcija izdužila ali i dizajnerski značajnije umirila.
Dimenzijama je postala bliska limuzinskom Accordu, no u svemu ostalom je ipak ostala jedan pomalo uobičajeni globalni automobil. Šteta, jer ma koliko nam se taj automobil čini sasvim pristalim, bojimo se da je to ujedno i simbolička najava kako nove generacije Accorda tako skoro neće biti.
Volvo je krenuo u odličnom smjeru, a približava nam se i nova generacija XC60. Novi dizajnerski trend, kompaktne dimenzije, obilje sigurnosnog, elektronskog i digitalnog savršenstva. U Alfine prodajne salone stiže SUV Stelvio, dok će Fiatovu ponudu obogatiti Tipo hatchback i karavan, te 124 Spider.
A 2017. godina će pokazati i to kako je novo doba – počelo. Pokazat će naprosto kako je dojučerašnja alternativa postala svakodnevicom. Hibridni pogon je prisutan kod skoro svih marki automobila, mnogo je »električara«, potiskuju se svi oni motori i goriva koji donose značajnija zagađenja. Slijedi i težnja prema većoj samovoznosti, korištenju vozača tek u slučaju nužde, tako da je mobilnost do kraja promijenjena.
‘Sveto njemačko trojstvo’
Audi nakon lansiranja nove generacije SUV-a Q5 i prvog predstavljanja Q2, na samom kraju godine, mada vjerujemo kako bi to moglo biti već i na salonu automobila u Frankfurtu, donosi i redizajniranu verziju Q3. Ono što je također značajno, BMW ove godine predstavlja dva zanimljiva SUV-a – X2 i X7.
I dok je prvi, i manji dakako, pravi izvor maksimalnog luksuza za mlađu populaciju, X7 je totalni moćnik. Automobil pred kojim će se većina vjerojatno – sklanjati s ceste. Mercedes također priprema gomilu noviteta od E 63 AMG, preko novih GT Roadstera i GT-R, pa redizajnirani GLA. Ne smijemo zaboraviti ni na S Maybach, E Cabrio…
Obnovljeni VW Golf
Najpopularniji automobil novijeg doba Volkswagen Golf nas je naviknuo da od njega sa svakom novom generacijom doživljavamo evoluciju, nikako ne revoluciju. Kupci to vole i uredno honoriraju, stoga i nema nekog bitnijeg razloga za bilo kakvo eksperimentiranje.
Novi Golf nastavlja i politiku “downsizinga”, sve manje zapremine motora uz nesmanjenu snagu, sve naprednije automatske mjenjače, baš kao i najave da će električni Golf, koji se također na tržištu pojavljuje ove godine, imati doseg od 300 kilometara, što je više od dobrog dijela konkurencije.
Izvor: Slobodna Dalmacija