Postići pozitivne promjene kako u vlastitom životu tako i u poslovnom moguće je samo ako promijenite obrazac po kojem ste do sada postupali.
Uspjeh u biznisu nije nedostižan samo je važno da znate šta je to što želite da radite i da svoje znanje i vještine usmjerite u tom pravcu.
Jedna od sjajnih start-up priča iz Ljubuškog postupila je upravo tako i u 2016. godini osnovala svoju tvrtku, piše portal Poslovni svijet.ba.
Iz Proaktiva d.o.o. gospodin Anton Naletilić pojašnjava za Poslovni svijet kako je sve počelo:
“Ideja da pokrenemo agenciju koja nudi usluge ovakvog tipa živjela je u našim glavama već neko vrijeme. Razmišljali smo u glavna 2 smjera – kakav je marketing poduzeća u našem okruženju i kako aplicirati na sve više prisutne tuzemne i EU fondove koji podržavaju dobre inicijative.
Pomnim praćenjem tržišta došli smo do zaključka da mnoga mala i srednja poduzeća imaju potencijal i želju ulagati u marketing – bez kojega je danas gotovo nemoguće poslovati – ali nemaju i znanja i potreban ljudski resor. Tu smo se krenuli pozicionirati kao savjetnici za strategiju marketinga i kreiranje marketing plana, no također i kao agencija koja može samostalno pokriti mnoga polja ili naći najboljeg partnera za ono što sami ne radimo. Pozicionirali smo se zapravo kao outsourced marketing kadar. Približavamo našim klijentima alate i aktivnosti marketinga na njima shvatljiv način, ulažući novac u alate što je moguće više adekvatne i targetirane na njihovu ciljnu skupinu.
Što se tiče apliciranja na razne natječaje, uočili smo brojnost kvalitetnih natječaja, kao i brojnost odličnih ideja, poduzeća i inicijativa i odlučili smo se spojiti to dvoje – kao posrednici koji pronalaze pravi natječaj za pravu svrhu, pripremaju natječajnu dokumentaciju i sami projekt.”
Ono što treba istaći jeste da je PROAKTIV start-up koji je osvojio grant sredstva Europske unije u projektu MSP. O kakvom projektu se radi i kako se razvija danas Naletilić ističe:
“Projekt MSP (Home grown business) omogućio nam je lakše pokretanje posla financijskim iznosom dostatnim za jedan start-up da zakonski i financijski započne. Osim toga, dobili smo i prostor za ured u sklopu poslovnog inkubatora izgrađenog za upravo tu namjenu – da ugosti start-upe koji osvoje grant sredstva na natječaju i podrže ostale tvrtke koje tek započinju svoj proboj na tržište. Natječaj je trajao nekoliko mjeseci. Počeo je danima otvorenih vrata u općinama ZHŽ, gdje se mogao dobiti uvid u projektne zahtjeve, zatim pisanjem detaljnih prijava i odabirom mentora koje su osposobljavali i predlagali pokretači projekta – EU i HeRag (Hercegovačka razvojna agencija, na čelu s Ivanom Jelčićem). Prijavili su se mnogi proizvodi i vrlo malen broj poduzeća koja su nudila usluge. Jedno od tih poduzeća bio je i Proaktiv i tako je sve krenulo. Projekt se danas razvija u smjeru daljnje pomoći u vidu poticanja na dodatno zapošljavanje, gdje se ponudila korisnicima sredstava dodatna suradnja na tom polju, koje je ujedno i najvažnije za razvoj jednog poduzeća, svi će se složiti. Bez ljudi nema niti napretka.”
Osnovna dva smjera Proaktiv agencije su savjetovanje u marketingu i posredovanje pri apliciranju na konkurse. Dodatna i vrlo važna usluga jeste organizacija seminara. Smatraju da je taj dio tržišta vrlo perspektivan i definitivno jedan od usmjerenja za budućnost njihovog poslovanja.
“Naši planovi za naredni period uključuju rad na povećanju broja klijenata, samim tim i zaposlenika agencije Proaktiv. Konstantno educiranje i praćenje trendova je naša premisa. Potraga za zanimljivim edukacijama koje bi pronašle svoje ‘kupce’ je također jedan od planova. Upućenost u tuzemne i EU natječaje, kao i proširenje vlastite baze subjekata na ovom polju je također naš prioritet”, naglašava Naletilić.
Svaka promjena počinje odlukom da krenemo iz mjesta u kojem se nalazimo. Za Proaktiv d.o.o. možemo reći da su dokazali prvi Newtonov zakon inercije koji kaže da svako tijelo ostaje u stanju mirovanja ili jednolikog kretanja po pravcu sve dok vanjske sile ne uzrokuju promjenu tog stanja. Ako se ne mijenjamo, ne rastemo. O agenciji Proaktiv će se sigurno pisati u narednom periodu jer se kvalitet uvijek prepozna.
Piše: Lejla Đuderija / Poslovni svijet.ba