Službeno, prvi automobil s dizelskim motorom bio je Mercedes-Benz 260 D iz 1936. Malo je poznato da je 1935., godinu prije tog opjevanog dizelaša s trokrakom zvijezdom, Citroën počeo nuditi dizelsku verziju modela Rosalie, te ih je do 1937. proizvedeno 20-ak. Ali, već je 1930., na pijesku Daytone, dizelski Packard jurio 129,4 km/h! – piše autoportal
No, ni to nije bio početak automobila pokretanih motorom s kompresijskim paljenjem (gorivo se pali samo ubrizgavanjem u užaren visokostlačen zrak, za razliku od ottovog motora, kod kojih se pali iskrom svjećice), čije je osnove Rudolf Diesel postavio 1892., patentirao ga 1893., a prvu upotrebljivu verziju proizveo 1897.
Prvi automobil s dizelskim motorom proizveo je 1922. Peugeot! Model 156, s 2-cilindarskim 2-taktnim dizelskim motorom obujma 1,8 litara i snage 18 KS do 1926. proizveden je u stotinjak primjeraka, ali tržište ga nije prihvatilo. Dakle, Mercedes-Benz 260 D, bio je ne prvi, nego prvi visokoserijski automobil s dizelskim motorom.
Peugeot je 1927. kupio licencu njemačke tvrtke Hugo Junkers za proizvodnju masivnih dizelskih motora za teška vozila, po dvotaktnom principu, s dva klipa po cilindru. Ubrzo je postao jedan od vodećih proizvođača dizelaša za gospodarska vozila.
Prvi visokoserijski Peugeotov automobil s dizelskim motorom bio je 403 Diesel iz 1959. Pokretao, za to doba, suvremenim dizelašem serije TDM85, obujma 1816 ccm i snage 48 KS, koji je među prvima imao glavu od aluminijskog lijeva i radilicu s pet ležajeva. Razvod je bio OHV. Postizao je 120 km/h. Peugeot 403 se proizvodio od 1955. do 1966.
Dizelaš TDM85 je imao provrt 85 i hod 80 mm, a u sljedećem modelu, slavnom 404 (1960. – 1975.) provrt mu je povećan na 88 mm, uz zadržavanje hoda. Obujam je narastao na 1948 ccm, a snaga na 64 KS. Bio je to tada, uz Mercedese 190 D i 200 D te Morris Oxford Diesel jedini automobil s dizelskim motorom na tržištu.