Home Zanimljivosti ROBOTI NEĆE MOĆI ZAMIJENITI SVE Poslove za koje su potrebne emocionalne vještine...

ROBOTI NEĆE MOĆI ZAMIJENITI SVE Poslove za koje su potrebne emocionalne vještine ipak će raditi ljudi

SHARE

NOVINARKA portala BBC Livia Gershon u nedavnom članku istražila je temu poslova na kojima se ljudi neće moći zamijeniti strojevima. U nastavku prenosimo dijelove njezinog članka.

“Tehnologije poput umjetne inteligencije i obrade podataka mijenjaju poslovni svijet. Poslovi u maloprodaji nestaju u Sjedinjenim Američkim Državama, ljude zamjenjuju roboti. U Kini prošle nisko plaćene poslove u proizvodnji sada rade roboti. Studije su pokazale da je sada u Americi 40 posto poslova u opasnosti od automatizacije, kao i dvije trećine poslova u zemljama u razvoju.

No, jedan je dio poslova nezamjenjiv: oni za koje su potrebne emocionalne vještine. Izrađuju se strojevi koji prepoznaju emocije na ljudskim licima i u glasovima, ali daleko su od simuliranja stvarne empatije, a stoljećima se raspravlja o tome jesu li strojevi s pravim osjećajima uopće mogućnost.
Ukoliko se ti poslovi ne budu mogli automatizirati, postojat će velika potražnja za radnicima s tim vještinama. No, za sada su te vrste poslova lošije plaćene: ankete su pokazale da su socijalni radnici i profesori u srednjim školama među najpotplaćenijim profesijama”.

Prednosti emocionalnih vještina

“Emocionalne vještine uključuju sve sposobnosti zbog kojih možemo prepoznati i primjereno odgovoriti na emocionalna stanja u sebi i drugima. Sveprisutni su, a istovremeno nevidljivi dio brojnih i raznolikih poslova, od rada na blagajni do pronalaženja novih klijenata u prodaji.

Uz robotizaciju koja se sve više širi, uspješno surađivanje s drugima postaje ključno za uspješni posao.

Revizija Svjetske banke iz 2016. godine pokazala je da 79 posto zaposlenika rangira socioekonomske vještine poput iskrenosti ili sposobnosti za rad u timu kao najvažnije.

Emocionalne su vještine posebno važne u zdravstvu, gdje postoji povećana potražnja za radnicima zbog povećanja globalnog stanovništva i širenja bolesti.

Tu pripadaju visoko obrazovani liječnici i tehničari kojima je rad s pacijentima povezan s tehničkim vještinama, kao i radnici kojima su glavni zadaci potpora i komunikacija s pacijentima.

Obrazovanje je još jedno područje koje zahtijeva ljudski angažman kako bi se motivirali učenici, primijetili problemi u razvoju i razvile društvene vještine. To vrijedi i za obrazovanje odraslih. Veliki internetski tečajevi (MOOC) koji su trebali unaprijediti više obrazovanje, pokazali su se kao neuspjeh jer ih je samo 4-15 posto sudionika završavalo, a još ih je manje završavalo te tečajeve u siromašnijim zajednicama. S druge strane, na fakultetima gdje je radilo toplo osoblje koje je poticalo studente, stope završavanja bile su puno više”.

Potrebno je ulaganje

“Problem je u tome što su kvalitetan socijalni radnik ili specijalizirani predavač preskupi i velikom su broju ljudi nedostupni.

Veliki zdravstveni i obrazovni sustavi primaju velik dio poticaja iz vladinih izvora, posebno u SAD-u, a osnovne i javne škole većinom financira javnost.

Kako raste globalno stanovništvo, kojemu je potrebna kvalitetna zdravstvena skrb i obrazovanje kako bi napredovalo, potrebno je više novaca ulagati u emocionalno vješte radnike”, piše Gershon