Home Nekategorizirano ZAŠTO STE STALNO ISCRPLJENI I KAKO TO PROMIJENITI?

ZAŠTO STE STALNO ISCRPLJENI I KAKO TO PROMIJENITI?

SHARE

Znate onaj osjećaj kada gledate omiljenu seriju do kasno u noć, a sa zvukom jutarnjeg alarma shvaćate da dan pred vama donosi puno umora i malo produktivnosti? U tom scenariju barem znate zašto ste iscrpljeni i kako to ubuduće spriječiti. Međutim, kada se tako osjećate svakodnevno iako ne štedite san, onda uzrok stalne iscrpljenosti treba potražiti malo dublje.

MEDICINSKI RAZLOZI

Ne znači nužno da je neki ozbiljan problem u pitanju, no svakako se preporučuje napraviti analizu krvi. Dugotrajna iscrpljenost često je vezana uz nedostatak, ali i višak željeza, a može upućivati i na probleme sa štitnjačom. Kratkim postupkom možete već isti dan saznati jeli problem medicinske prirode i djelovati odmah.

ZANEMARIVANJE FIZIČKE AKTIVNOSTI

Ne biste vjerovali koliko ljudi ima krivu predodžbu o tome kako bavljenje sportom još više umara. Nedovoljno fizičke aktivnosti zapravo potiče rast umora i iscrpljenosti. Naše tijelo je stvoreno za kretanje, a ako na radnom mjestu stojite ili sjedite po 8 sati i više onda je ležanje pred TV-om nakon posla zadnja stvar koju biste trebali napraviti. Naime, ako unatoč umoru ipak odradite trening, osjetit ćete navalu pozitivne energije i poletnosti. Razlog tomu su „hormoni sreće“ kako se često nazivaju serotonin i endorfin. Oni se u trenucima fizičke aktivnosti rapidno aktiviraju i poručuju vam – samo nastavi tako!

NE PREPOZNAVANJE STRESA

Fascinantna činjenica o stresu je da uopće ne morate znati da ste pod njegovim utjecajem. Subjektivno se možete osjećati zaista dobro, bez nerviranja i radeći posao koji vas ispunjava, ali to ne znači da vaše tijelo nije pod stresom. Ne nazivaju ga bez razloga „tihim ubojicom“. Popis obaveza koji se ne smanjuje, panika oko organizacije dnevnog rasporeda ili briga o ukućanima, sve to utječe na vaše raspoloženje na svjesnoj i nesvjesnoj razini. Bitno je stoga svakodnevno odvojiti vrijeme za sebe, uzimati pauzu na radnom mjestu, prošetati kada je to moguće, pričekati 5 sekundi prije nego reagirate, puno se smijati i što manje pratiti negativne vijesti i situacije. Možete ostaviti sami sebi inspirativne poruke kako biste se stalno podsjećali na ono što je bitno i tako zadržali smirenost i kontrolu.

HRANA KAO LIJEK

Svi znamo koliki je užitak nedjeljom guštati u purici s mlincima, no isto tako znamo da je ta nedjelja onda osuđena na prebacivanje s kreveta na kauč, drugim riječima, nemamo energije ni za što. Iako si ponekad trebate priuštiti omiljeno jelo, nije preporučljivo gurmanski vikend produžiti i na ostatak tjedna. Hrana je prvobitno služila kao gorivo potrebno tijelu da se što više kreće. Danas kada možemo jesti gotovo sve, često odabiremo manje zdrave opcije, pogotovo u nedostatku vremena. Ako ne doručkujete probajte promijeniti tu naviku i započeti dan na zdraviji način. Osjećate li da vas hrana koju konzumirate umara, probajte test od samo 7 dana kada ćete pripremati zdravi ručak kod kuće, opskrbiti se korisnim međuobrocima i isprobati nove kombinacije koje vas drže sitima, ali ne i bezvoljnima. Dobri pomoćnici su orašasti plodovi, tamna čokolada s velikim postotkom kakaa, avokado ili omiljeni smoothie. Kombinacija je bezbroj i vrijedi isprobati što najbolje odgovara vama.

DEHIDRIRANOST

Tko bi rekao da čaša obične vode ima toliku moć. Pogotovo ako ih pijete više na dan, svaki dan. Osim što izbacujete negativne toksine iz tijela, omogućujete organizmu da nikada ne dehidrira. Istraživanja pokazuju da gotovo 50% muškaraca i žena srednje dobi ne pije dovoljno vode. Često kada osjećate manjak fokusa i koncentracije, glad ili nervozu zapravo ste samo žedni. Potrebno je kroz dan često posezati za običnom vodom ili s dodatkom limuna, đumbira, krastavaca. Treba li vam mali podsjetnik na redovitu hidrataciju, postoje odlične besplatne aplikacije koje prate količinu vode koju pijete, služe vam kao alarm, a možete i personalizirati svoj profil kako biste znati koliko je točno litara dnevno potrebno vašem organizmu.