Pivo je promovirano tijekom ljeta ove godine, našlo se i na policama Lidla u Ljubljani i izazvalo velike polemike.
Pivovara je dobila besplatnu reklamu na društvenim mrežama, ali se Lidl suočio s ozbiljnim problemima, pa i pozivom na bojkot njihovih trgovina. “Nije nam cilj na bilo koji način povrijediti bilo čije političke osjećaje”, priopćili su tada iz Lidla.
Oko imena “Tita i “Jovanke” razvila se javna rasprava je li u Sloveniji dozvoljeno na taj način komercijalizirati, odnosno “slaviti” vodeće osobe prošlog totalitaristčkog sustava.
Osobito je osjetljivo ime bivšeg jugoslavenskog predsjednika Josipa Broza Tita koji je za većinu komunistički diktator, a za lijeve političke stranke u Sloveniji zaslužan za samostalnost te države i uključenje Prekmurja, Pirana i Kopra u sastav Dežele.
Presudom ustavnog suda iz 2011. u Sloveniji nije dopušteno imenovanje novih ulica i trgova po bivšem jugoslavenskom predsjedniku, dok općine i gradovi koji nisu mijenjali stare nazive mogu sami odlučivati hoće li tako ostati ili će ukloniti ploče imenima Tita i njegovih suradnika.
Kad smo pomislili da je ta afera zaboravljena Lidl je povukao novi potez kojim su mnogi u Sloveniji zgroženi. Pivo “Tito”, Broz” i “Jovanka” reklamira u katalozima koji su poslani na adrese brojnih Slovenaca.
Zbog pojave ‘Tita’ i ‘Jovanke’ Janez Janša, predsjednik SDS-a i šef slovenske oporbe, pozvao je na izbjegavanje trgovina u kojima se prodaje to pivo, a poziv na bojkot Lidla širi se i društvenim mrežama u Hrvatskoj.
U pozivu se Hrvatice i Hrvati pozivaju da ne kupuju u Lidlu jer je “na police slovenskih poslovnica lansirao pivo pod imenom”Komunajzer”, (komunajzer je ime tvrtke, a ne piva , op. a.) “Tito”, “Broz” i “Jovanka” a što namjerava učiniti i u poslovnicama u Hrvatskoj”.
Bit će zanimljivo pratiti ovaj slučaj poglavito u kontekstu skandala kad je Lidl na pakiranju grčkih jogurta s crkve izbrisao križeve i tako uvrijedio mnoge vjernike diljem svijeta.
Marko Marković /foto: twitter | maxportal.hr