Home Nekategorizirano Savjeti: Kako postupiti kada vam pukne guma i na 130km/h

Savjeti: Kako postupiti kada vam pukne guma i na 130km/h

SHARE

Svima se to može dogoditi, no jednostavno uvijek je to moguće i mi smo zato vam pripremili nekoliko dobrih savjeta o tome što ćete  učiniti kako biste sigurno zaustavili i opet zatim nastavili put

Nikako ne kočiti naglo

Bezbrižno vozite se autocestom brzinom od 130 km/h i sve gledate svoja posla. Odjednom se čuje  snažan prasak i vaše auto naglo skrene. U ovome čudnom trenutku vi saznajete da  jedna je od guma navašem  automobilu – probušena. Prva a i krucijalna stvar , osim što tu treba biti koncentriran tijekom puta cijele vožnje, je da nikako ne počnete naglo auto kočiti. Iznimno važno je da sve vaše reakcije budu uglađene i još  uravnotežene, jer tako jedino će se  auto i uspjeti mirno zaustaviti. Pritisnete li vi kočnicu bilo prenaglo ili prejako, tu može doći samo do izvrtanja i drugih težih posljedica.

Postupno potrebno  smanjivati brzinu

Na papučici od gasa također tu treba biti i uravnotežen i ravnomjeran, jer vam će se u tako sam automobil polako zaustaviti, u razmaku  od nekoliko stotina metara. Bitno je postupno brzinu  smanjivati  jer će se tako smanjiti i mogućnost izvrtanja ili još vrludanja po cesti.


Zamijeniti gumu sa rezervnom

Ako u vašem prtljažniku imate potreban rezervni kotač sa gumom, zamijenite i onaj sa oštećenom gumom. To radi se tako da  ćete ručnom dizalicom a koju biste trebali imati u vašem autu, podignete auto i prvo zamijenite kotač.

Ako nemate tu rezervni kotač, moguće je probušenu gumu privremeno osposobiti onim sprejem koji se može kupiti u trgovinama sa autodijelovima. On će probušenu gumu da napuni pjenom/gelom, koja omogućiti će da se dovezete k poželjnom vulkanizeru.

Pucanje gume automobila tokom vožnje na autoputem je jedna od najopasnijih nepredviđenih  situacija u kojoj vozač sam može da se nađe.

Zbog te relativno velike brzine kod kretanja auta tu dolazi do gubitka vaše kontrole nad upravljačem, a takvi  nam incidenti često i imaju tragičan epilog.

Priča: Vozač Los Anđelesa,a na čijem je automobilu pukla jedna od njegovih  guma na brzini od 113 km/h (70 milja na sat),je  izbjegao nesreću samo pukom slučajnošću.
Iako nakon pucanja gume se njegov automobil zaokrenuo na 180 stepeni i samo zaustavio nasred autoputa, vozači koji  vozili su iza njega su uspjeli da zakoče si na vrijeme, pa u trenutku tog okretanja u drugim susjednim trakama nije sreća ni bilo automobila.
Video snimak  sa incidenta je zabilježila kamera instalirana za komandnoj tabli automobila (a trenutak pucanja njegove gume se dogodio nakon minute i 50 sekundi).

Stručnjaci nama vozačima savjetuju da ne pokušavamo nikako  naglo da kočimo u slučaju da im vožnjom na autoputu desi se da pukne guma. Umjesto toga oni treba da drže svoj volan čvrsto sa obje ruke, i da sklone samo nogu sa papučice od gasa i da još  pokušaju zadržati više kontrolu nad upravljačem.
Kada automobil već će uspori toliko da se njegovo kretanje može se potpuno da kontroliše, treba tada oprezno skrenuti i u zaustavnu traku.
Tko još od vozača nije čuo  prastaru vozačku, „Vozačka  tuga je pre golema, kad rikne guma a tu rezerve nema“. Većina će vozača da gotovo uvijek i kontrolira gume a naročito prije nekog  dužeg puta. Međutim, za rezervnu gumu malo tko će da i pomisli, još  pogotovo nitko ne vadi tu gumu van, da kontrolira je i niko i ne pridaje tome gotovo baš nikakvu pažnju.

Mnogi još misle da  guma koja je u prtljažniku i samo čeka da ne daj nam bože pukne naša guma, da probuši se ili iz  nebitno kojeg razloga je treba  staviti na ono mjesto probušene.
Iako nam je guma potpuno nova, možda i nikad korištena, ako nalazi se na mjestu gdje ona čeka rezervu, zapamtite, ta nam guma nakon do npr 5 godina može biti skroz potpuno deformirana, ili još kako kažu vozači  u „ausvinklu“, što bi  reklo se da je ekscentrična. Zbog toga i dolazi do te deformacije.

Promjene temperature zatim,i  starenje kod materijala, hemijskih promjena u samoj strukturi gume. Svi takvi razlozi i sve promjene će  jako vas razočarati kad  stavite je na vozilo a onda  vam auto poskakuje, i još  ide lijevo desno. A vi se tu pitate, pa kako, a nikad nije bila korištena.

Zato bi tu rezervnu gumu trebalo da nakon do 6 mjeseci ili promjeni kod klimatskih uvjeta ljeto-zima, izvaditi iz mjesta predviđeno za rezervu i nju staviti  na mjesto, zatim pa ocijeniti kako će da se  ponaša. Ukoliko zapazite da nije nešto guma u redu, bolje vam je da bacite ju nego da doživite još veće gorka razočarenja. Guma  ionako se ne može popraviti.

Pisat ćemo vam jednu komičnu situaciju s rezervnom gumom. Situacija kako  je bila komična za mene, ali baš ne i za vlasnicu automobila. Stoji tako jadna sama žena na cesti, s podignutim palcem, tako par vozila je prošlo,a niko se nije zaustavio. Sunce prži, a još  vozilo, mislim da je bio neki stariji PASSAT  ,neki karavan. Stajem , a ta žena sva onako očajna, guma prednja je prazna, auto samo „sjedi“ na felgi. Ona sva jadna izbezumljena, sama još i  ne zna kao i mnoge druge „oprostite tu žene vozači, nije ovo spolna diskriminacija“,šta u toj situaciji se da napraviti, međutim ako je žena sama (čast iznimkama, ali one su nam otprilike 1 %) nađe u nekoj ovakvoj situaciji što onda dolazi do tragikomičnih scena.

No, izađem tu ja iz vozila i odmah i pitam ženu ima li dizalicu, potreban ključ za skidanje matica, te još  rezervnu gumu. Ona sreća to sve ima,a  međutim valja još drvlje i kamenje za osobu koja joj  uvalila je taj rabljeni auto prije nekoliko mjeseci, a tu ona jadna nije ni  provjeravala svoju rezervnu gumu. Izvadim ja tako  gumu iz ležišta, guma nova,pa  sasvim OK, još i nekorištena, sve propisno napumpana. Zato za svaki slučaj imam ja kod sebe kompresor 12 V, isprobam,i  guma može na kotač.

Pitam  ženu a u čemu je problem, ona će: Ma, vidite kako  je me kreten prešao, auto  OK je  ali kako mi on je  mogao uvalit ovakvumalu  nekakvu gumu koja izgleda kao da je skinuta sa „tački“. Tada sam već i skužio da jadna žena nema pojma a da je to samo  rezervni kotač  za slučaj nužde. Guma  stvarno je vrlo smiješna, ali je proizvođač  vodeći računa o samoj  veličini prtljažnika, smanjio tu gumu na maximum.

Žena me onako je izbezumljeno sve gledala kako ja je stavljam na mjesto. Kao nije vjerovala ni da će taj komadić od gume moći već i „odraditi“ posao. Da  stvar je bila gora probušila se  tuprednja guma, pa taj bi kotač stvarno loše naprijed izgledao.
Zato sam ja  skinuo zadnji kotač i njega stavio na prednji pogon, a tu „smiješnu“ gumu odostraga. Objasnio sam još ženi da se sa tom gumom može još voziti dosta dugo ali zato do maximalno 60 km/h, koliko nam je  i pisalo na gumi. U svakom slučaju samo do prvog vulkanizera pa će biti sasvim OK.

Savjet za sve neiskusne vozače za slučaj  naglog pucanja jedne gume ili kod naglog pražnjenja  zraka još tijekom vožnje.

Svakako reakcija će u takvoj situaciji nam biti upitna i za druge iskusne vozače a nešto i više za početnike i neiskusne.
Ukoliko već pri brzini dođe do naglog  pucanja gume, što  vrlo je rijetko, ali je moguće.
Čvrsto držite ,jako volan, jer  „felga će “zarezati asfalt i počet će vući na tu stranu.

Ukoliko i osjetite da vam  auto prema vožnji  sve više „vuče“ na jednu stranu , tada gotovo je sigurno i da vam guma ispušta.
Polagano  zaustavite se na sigurnom mjestu. Nemojte nikako nastavljati vožnju s praznom gumom jer ćete ju time nepovratno uništiti.
Gume bez  svoje unutrašnje zračnice tzv „TUBELESS“, su sigurnije  jer neće nam eksplodirati uslijed neke pregrijanosti ili kod naglog probijanja.

Ukoliko vozite se prema propisima i prema znakovima na kolniku, vi imate velike šanse da izvučete se bez štete od posljedica, međutim vi pri brzini od oko 180 km/h, uz naglo pucanje guma ima gore redovito tragične posljedice.
Želim vam zato sretnu i uvijek sigurnu vožnju. I…provjerite svakako rezervnu gumu, napumpajte nju na propisani pritisak, kako je slučaj zabadava vam i ta ispravna rezervna guma, ukoliko je već prazna.