Home Vijesti Skupocjeni vlakovi nisu bili ni osigurani: Višemilijunska šteta na garniturama Talgo

Skupocjeni vlakovi nisu bili ni osigurani: Višemilijunska šteta na garniturama Talgo

SHARE

Prema prvim neslužbenim informacijama, šteta na skupocjenim garniturama Talgo, koje su nedavno slupane u željezničkoj nesreći kod Čapljine, iznosi i do nekoliko milijuna maraka, tvrde za „Avaz“ izvori bliski Upravi „Željeznica FBiH“.

Zbog siline udara u kamen, lokomotiva je završila u Neretvi, a mnogi vagoni pretrpjeli su velika oštećenja, koja se mahom odnose na elektroniku.

Dodatna blamaža

Lokomotiva i garniture Talgo dopremljeni su još prošlog tjedna u Centralnu radionicu u Rajlovcu, gdje se pristupilo procjeni štete i opravci, a angažirani su i inžinjeri iz Talga. No, saznajemo da ove garniture nisu bile ni osigurane, što predstavlja dodatnu blamažu za Upravu kompanije, čiji je generalni direktor Enis Džafić.

Sada je upitno hoće li se ovi vlakovi moći i popraviti. Ovo je bila peta nesreća u posljednjih nekoliko mjeseci, ali su sve ostale vješto skrivane od javnosti. Nedavno smo objavili da je Uprava ŽFBiH prošle godine ukinula laganu vožnju na ovoj dionici, čime je svjesno ugrozila živote strojovođa i putnika i odgovorna je za prevrtanje Talga.

Novi dopis inžinjera Korića: Zašto je ukinuta lagana vožnja

O tome je Upravu i čelnike Grada Mostara službeno obavijestio Ramiz Korić, građevinski inžinjer, još u junu ove godine, jer je nadležan za preglede južne pruge, ali mu je rukovodstvo područja infrastrukture Mostar zabranilo rad, uz dopis da je sve pregledano.

Korić je prije nekoliko dana Upravi poslao novi dopis, koji je u posjedu „Avaza“, a u kojem navodi da je za nesreću saznao iz medija, a da ga niko nije kontaktirao, ali i da je, uprkos tome, na licu mjesta obavio interni uviđaj.

Novo upozorenje

U novom dopisu Korić navodi da je više puta upozoravao da se lagane vožnje ukidaju iz kancelarije i da se na sanaciji ništa nije radilo, što ugrožava živote putnika.

Ali, Korićevi dopisi, kao i dopisi ostalih inžinjera, zanemareni su. U sve se uključio i Regulatorni odbor „Željeznica BiH“, koji je naredio svoju internu istragu.

Džafić od avgusta sam rukovodi firmom 

Direktor Džafić „Željeznicama FBiH“ rukovodi skoro sam, jer od kolovoza nije imenovana Uprava. Svi izvršni direktori također su raspušteni do imenovanja novih, iako je natječaj okončan prije godinu. Do tada su članovi Uprave imenovani tri puta za v. d. direktora, ali nikad na puni mandat, osim Džafića, koji je jedini potvrđen za direktora na četiri godine.