Home Auto 80 godina: Phantom Corsair (1938.), zaboravljeni, filmski junak aerodinamike

80 godina: Phantom Corsair (1938.), zaboravljeni, filmski junak aerodinamike

SHARE

6-metarski dvotonski coupe, na bazi luksuznog Corda 810/812, sa šest sjedala u dva reda, 125 KS iz 4.7 V8 i prednjim pogonom, mogao je potegnuti 185 km/h, a ‘glumio’ je u filmu Young in Heart iz 1938.

Jedan od najelegantnijih ikada napravljenih automobila je prototip Phantom Corsair, koji upravo slavi osam desetljeća od postojanja. Nastao je za potrebe snimanja filma iz 1938. ‘Mlad u srcu’ (Young in Heart), kao predložak automobila budućnosti. Scenaristi su za bazu izabrali Cord 810/812, tada, po mišljenju većine stručnjaka, najnaprednijeg američkog automobila. Taj elegantni 5-metarski dvosjed pokretao se Lycoming V8 motorom (ta je tvrtka poznata i po klipnim avionskim motorima) s L-glavom i uspravnim ventilima, smještenim s unutrašnjih strana blokova postavljenih pod V (90⁰) i pokretanih preko središnje postavljenog bregastog vratila.

Ta koncepcija, zbog razmjerno velikog kompresijskog prostora (L-oblika) imala je razmjerno mali kompresijski omjer od 6,5:1. Stoga je iz 3739 ccm razvijao 125 KS, pri samo 3500/min (kao kod nekih suvremenih turbodizelaša). Snage se poluautomatskim mjenjačem s četiri stupnja (3 + overdrive) usmjeravala na prednje kotače! Do 60 mph (96,5 km/h) je ubrzavao za 20,1 s, a najveća je brzina bila 95 mph (152,8 km/h). Zadatak da  na Cordovu šasiju postavi maksimalno aerodinamičku karoseriju, povjeren je tijekom 1930-ih poznate karoserijske tvrtke iz Pasadene (osnovana je 1932., nakon propasti tvrtke Walter M. Murphy Company.

Kombinacijom čelične strukture te aluminijskih vrata i hauba napravljen je iznimno elegantan i aerodinamičan coupe, dugačak 602, širok 194 i visok 145 cm. Budući da je imao prednji pogon, uzduž karoserije nije bio tunel za kardansko vratilo. Uz ravnu podnicu o međuosni razmak od 317,5 cm  ilo je mjesta za po tri sjedala u dva reda. Masa je bila 2070 kg. Mogao je potegnuti, tada senzacionalnih 185 km/h, zahvaljujući iznimno aerodinamičnoj karoseriji s prednjim svjetlima na uvlačenje te kotačima uvučenim u karoserijske bokove.

Premda nije bilo službenih mjerenje, koeficijent otpora zraka procjenjuje se na 0,22. Predviđali su mu i tržišnu budućnost, a sjajne je planove uništio skori početak II. svjetskog rata. Ostalo je na jednom proizvedenom primjerku, koji je 1951. prodan Herbu Shrineru, glumcu u filmskim komedijama, koji ga je 1970. prodao kolekcionaru Williamu F. Harrahu. Njemu se može zahvaliti obnovljena verzija, piše Autoportal.hr