Za nešto više od godinu od pokretanja, jedinstveni proizvodi bijelog luka u Ljubinju, pod nazivom “Miris Hercegovine”, postali su najbrend u Republici Srpskoj, u oblasti agrara. Riječ je o jedinoj tvornici u regiju, koja je, vlastitim znanjem, usavršila tehnologiju prerade.
KONTINUIRAN RAST
Proizvodnja prerađenog autohtonog bijelog luka, dostigla je nivo od stotinu tisuća jedinica na nivou godine. Rast je kontinuiran, a deset usvojenih proizvoda prepoznali su kupci i institucije koje prate tržište. Prethodilo je pet godina intenzivnog usvajanja tehnologije obrade i konsultacija s institutima.
Na području Ljubinja, bijelim lukom u sezoni bude zasađeno više od šest hektara oranica. Zahtijeva mnogo ručnog rada u proizvodnji. I u preradi, dominira manualni rad. Usvajanje novih proizvoda od bijelog luka, koji je bio neprepoznatljiv, “Farmavit”radi u vlastitoj režiji i vlastitoj laboratoriji.
Za jednu godinu, stigli su u Srbiju, Crnu Goru, Hrvatsku i Sloveniju. Plan su i druge zemlje Evropske unije.
POZITIVAN PREFIKS
Pozitivan prefiks jeste to što je hercegovački bijeli luk među pet najkvalitetnijih na kvalitativnoj skali, od 200 sorti poznatih u svijetu. Zbog toga će u Ljubinju i narednog proljeća bijelim lukom, za preradu ili prodaju na tezgama, biti zasađeno 60–70 dunuma zemlje, piše Business-magazine.de