Kada mu je, krajem rujna, bankomat “pojeo” teško zarađen minimalac, Beograđanin B. T. nije ni sanjao da bi na svoju mjesečnu plaću mogao čekati punih – 180 dana!
Toliki rok mu je, naime, navela banka kao maksimalan za rješavanje njegove reklamacije, i to kada je, poslije 11 dana, zvao da pita – gdje su njegovi novci.
Međutim, srbijanski zakoni striktno propisuju da je banka dužna da u ovom slučaju reagira odmah, i u najkraćem roku mu nadomjesti novac koji je već “skinula” s njegovog računa.
A, greška je bila do bankomata njegove banke, koji mu je prilikom podizanja keša vratio samo karticu, ne isplativši mu ni dinara, istovremeno mu sa računa skinuvši 24.000 dinara.
Oštećeni Beograđanin je odmah ušao u banku, prijavio problem, te otišao kući – čekati na plaću.
– Pošto mi se nitko iz banke od 29. rujna nije javljao, ja sam se, prije tri, četiri dana ponovo obratio banci, na šta su mi oni mailom odgovorili da je rješavanje reklamacije u toku, kao i da je rok za to 180 dana. Zar ja šest mjeseci da čekam na svoju plaću? – upitao se B. T.
– Pitao sam ih, još istog dana kada sam ostao bez novca, zašto ne mogu usporediti stanje gotovine u bankomatu i utvrditi da u njemu ima viška novca. Tada su mi rekli da bankomate puni druga tvrtka, a ne oni, iako je bankomat bankin. Spomenuti rok od 180 dana ne važi po srpskim propisima, već je znatno kraći.
– Na osnovu Zakona o zaštiti korisnika financijskih usluga, banka je dužna odgovoriti na prigovor korisnika u roku od 15 dana. Ukazujemo da je uobičajeno da je ugovorom između banke i korisnika reguliran maksimalni dnevni limit gotovine koji je moguće podići na bankomatu – navode u Narodnoj banci Srbije.
Ali, ako je klijent banke oštećen zbog nepravilne isplate, kao što je i ovdje slučaj, ovi rokovi su znatno kraći.
– Ukoliko je korisniku zadužen račun za veći iznos u odnosu na iznos koji mu je isplaćen, u ovom slučaju na bankomatu, banka je u skladu sa odredbama Zakona o platnim uslugama dužna da odmah nakon saznanja o nepravilno izvršenoj platnoj transakciji osigura povraćaj iznosa – ističu u NBS.
To, praktično, znači da je ovaj klijent trebalo biti obeštećen još u – rujnu. Da je obrnuto i da je klijent toliki iznos bio u minusu, banci bi sigurno morao platiti još nekoliko stotina dinara kamate, piše Alo.rs