Home Auto O NESREĆI SA STRADALIM OCEM I SINOM ‘Poljak ima za luksuzni džip,...

O NESREĆI SA STRADALIM OCEM I SINOM ‘Poljak ima za luksuzni džip, a nema za kratak odmor?’

SHARE

Tek kad jednom sve autoceste, državne i županijske ceste premrežimo optimalno izvedenim sustavima radarskih kamera, shvatit ćemo koliko smo propustili što to nismo (davno prije napravili), piše prometni stručnjak Željko Marušić.

Nema šanse da bi turist iz Poljske, hitajući na more 2,2-tonskim Jeep Grand Cherokeejem, ne bi li ‘uštedio’ na jednom spavanju, jurio državnom cestom, ne prilagođujući brzinu uvjetima i sumanuto pretječući, kršeći članke 51, 54, 70, 72… Zakona o sigurnosti prometa na cestama, da je znao da na toj dionici postoje radarske kamere, piše Marušić za Autoklub

Nastranu to, što je sociološki problem, da je imao novca za nepotrebno luksuzni, snažni i skupi automobil, a nije želio uložiti u potreban među-odmor, koji također ima turističke benefite, na toj predugoj dionici.
Teško ćemo se boriti s problemom umora, korištenje zabranjenih supstanci trebat ćemo redovitije kontrolirati, ali ako radarske kamere obuzdaju prekoračenja brzina, pa i korištenje mobitela u vožnji, riješit ćemo više od 90 posto problema. Tada 1400 km vožnje bez odmora više neće biti moguće.

Radarske kamere bitno bi rasteretile policijske resurse i omogućile da se učinkovitije usmjere na nepokrivene dionice, smanjile rizike kriminala i terorizma, što bi donijelo goleme uštede u zaštitarskim poslovima te poboljšalo turističke i gospodarske reference.

Činjenica da su današnji stravični sudar sa zahuktalim SUV-om visoke klase, u kojem je bio poljski turist sa suprugom i dvoje djece, na državnoj cesti D209, između naselja Žiškovec i Štrukovec, u kompaktnoj Toyoti Auris preživjeli 40-godišnji vozač i 13-godišnji dječak, premda su zadobili ozljede opasne po život, može se zahvaliti činjenici da je konkretni model, uveden 2010., na testiranju 2013. osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost. Dakle, treba smanjiti davanja na nova, sigurna vozila!

Automobil razmjerno nove izvedbe u nesreći se ipak zapalio zbog tri čimbenika: strahovitog sudara, visokih temperatura i benzinskog motora. Nažalost ne može se potpuno spriječiti da iz visokotlačnog gorivnog sustava, u teškom sudaru, gorivo poprska užarene dijelove motora, posebice ispušnu granu uz motor…

Ali možemo spriječiti da turisti i naši građani nekontrolirano jure, pretječu, prolaze kroz crveno, koriste mobitele… U realizaciju tog višestruko korisnog projekta trebale bi se uključiti osiguravateljske kuće, jer se njima izravno i značajno smanjuju rashodi, a za to bismo lako dobili sredstva iz EU fondova. Dakle, što čekamo…