Namex vikend

U Mostaru sve više žena na vozačkim ispitima, a stručnjaci tvrde da voze bolje od muškaraca

Trend polaganja vozačkog ispita među ženama u Mostaru je zadnjih godina vidno porastao, a stručnjaci iz mostarskih autoškola na temelju dugogodišnjih iskustava s mladim vozačima i na gradskim prometnicama, tvrde da na cestama žene bolje i savjesnije voze od muškaraca.

Mario Miletić iz autoškole Tempo tvrdi da su prema njegovom iskustvu žene bolji vozači nego muškarci, ali i zahvalniji kandidati, što mu pokazuje i prolaznost na vozačkim ispitima.

Žene imaju veću prolaznost na ispitu

Definitivno su žene bolji vozači i zahvalniji kandidati. Pažljivije su, bolje slušaju na predavanjima i na vožnji i upornije su deset puta. Činjenica je da zbog toga u konačnici veću prolaznost na vozačkim ispitima imaju žene nego muškarci“, tvrdi Drmać govoreći za  Pogled.ba svoja iskustva s mladim vozačima u Mostaru.

Navodeći kako žene brže polažu vozačke ispite, naglašava i kako je povećan trend polaganja vozačkih ispita među ženskom populacijom u zadnjih nekoliko godina.

U zadnje četiri grupe od po 15 ili 16  kandidata bilo je po 10 ili 11 žena“, ističe Miletić.

Zadovoljan je kako kaže činjenicom da žene polažu vozačke ispite više nego što je to bilo ranije.

Ističe kako je izreka koja se često čuje uslijed problema u prometu“sigurno je žensko za volanom“, čisti apsurd i velika besmislica.

Savjesna i odgovorna vožnja

Žena nikad neće proći kroz crveno svjetlo na semaforu. Nikad neće preticati tamo gdje nije dozvoljeno, neće nikada napraviti neki eksces koji će napraviti muškarac uslijed nekog dokazivanja za volanom“, tvrdi Miletić.

Savjesnoj vožnji žena i povećanom trendu polaganja vozačkog ispita među Mostarkama svjedoči i Dario Drmać iz autoškole Start .

Često su na vožnjama žene savjesnije i u određenim situacijama se znaju bolje snaći nego muškarci, mada  ne možemo tu praviti razliku, jer imamo situacija gdje je i obrnuto“, kaže Drmać. Naglašava da se to ne može generalizirati, ali ruši predrasude o ženama kao vozačima, za koje su neki smatrali da su manje sposobne od muškaraca, jer je ističe on to pogrešno.

„Sve je individualno od osobe do osobe, ali primjećujemo da ženski vozači su u određenim situacijama mnogo pažljiviji, mnogo sporije voze nego muški vozači, pa tako imamo čak kod njih, ako ćemo gledati procentualno manje prometnih nezgoda nego u situacijama gdje je upravljao vozilom muškarac“, pojašnjava Drmać za Pogled.ba.

Žene volan preuzimaju i u 40-tim

Stoga nije iznenađenje da je povećan broj žena koje polažu vozačke ispite i u ovoj autoškoli, ali i činjenica da je sve više žena koje u četrdesetim godinama odluče preuzeti volan u svoje ruke.

Imamo u našim grupama više budućih ženskih vozača nego muških u zadnjih godinu do dvije dana. Oko 70 posto od svih kandidata su mladi vozači, to su uglavnom osobe s 18 do 20 godina, ali petnaest posto je onih vozača koji su iznad 45 godina starosti i uglavnom su to žene“, kaže Drmać navodeći da je razlog tom potreba svakog kandidata da postane vozač.

Leon Ivanković iz autoškole NO1. smatra da su muškarci i žene jednako dobri vozači, nakon što kvalitetno završe obuku vožnje.

Ne bih mogao to generalizirati, rekao bih da je to od osobe do osobe“, kaže Ivanković. No problem kod jednih i drugih kako ističe jeste u tome što prilikom dolaska na obuku ako su stekli neko predznanje, uglavnom je pogrešno.

Bolje da ništa ne znaju, jer kad dođu s nekim predznanjem, ono je obično pogrešno. Onda je teže ispraviti ono što već znanju pogrešno nego ih naučiti kako je pravilno“, tvrdi Ivanković.

Fenomen mostarskih vozača i pješaka

Najveći problem kandidata koji polažu vozački ispit kako kaže Ivanković su pješaci i parking.

Puno ljudi hoda po gradu, pa im uvijek netko izleti, a naravno pješaci ne paze i svugdje se stvore, tako da im naprave problem“, prilikom polaganja“, ističe Ivanković.

Iz razloga toga što pješaci često neće prelaziti put na obilježeno pješačkom prelazu, Dario Drmać iz autoškole Start poziva sve vozače da obrate veliku pozornost na pješake. Podsjeća da prema zakonu o prometu u slučaju situacije da vozilo ima kontakt s pješakom, krivac je vozač.

Pješaci i vozači na mostarskim ulicama su postali fenomen složio se i Mario Miletić iz autoškole Tempo.

Najteže je kandidata naučiti da pali žmigavac, gleda retrovizor i da stane pješaku. Ja samo s tim problem imam i ništa više. Naučim ga da šalta, parkira i da daje lijevi i desni, rikverc, da gleda semafor, da stane na znak STOP, ali nikako im u glavu da moraju paliti žmigavac kad polaze, da gledaju u retrovizor, kad staju da upale desni žmigavac i da stanu pješaku osim na semaforu.

Razlog ignoriranja pješaka kako vjeruje leži u njihovom iskustvu s ulice, jer kako ističe u razgovoru s kandidatima neki su znali reći „Ni meni nitko ne staje“, pa im je postalo normalno da se pješak mora paziti od vozila koje je na ulici.

Mislim da je to njihova psiha, jer ni njima nitko ne staje“, kaže Miletić podsjetivši kako postoji izreka da samo Mostarci  zahvaljuju vozačima što su im stali na pješačkom prelazu.

Stoga svi instruktori apeliraju na pješake i na vozače da se pridržavaju prometnih pravila, kako bi svi bili sigurniji u prometu, te svojim ponašanjem odgajali nove generacije s manirima potrebnim za sigurnije okruženje življenja.

Greške koje se na ispitu ne opraštaju

Najčešće greške kandidata uslijed kojih neće položiti vozački ispit su negiranje prvenstva prolaza i propuštanja pješaka, te prolazak kroz žuto svjetlo na semaforu i zaustavljanje na znaku STOP, te takozvano izlijetanje, odnosno dodirivanje ivičnjaka, kažu mostarski instruktori.

Da bi to savladali kandidati trebaju biti koncentrirani kad prate predavanja i slušaju instruktora vožnje.

Cijene polaganja vozačkih ispita

Obuka traje 35 školskih sati. To je prosjek  koji je većini dovoljan, tako da kandidati koji intenzivno rade, nakon odslušanih predavanja i položenih testova i prve pomoći za mjesec i pol do dva mogu steći vozačku dozvolu“, kazao je Leon Ivanković iz autoškole NO1.

Jesenje vrijeme, kad su kiše i kad noć pada ranije idealno je za učenje vožnje, jer kandidati imaju priliku proći kroz razne vremenske prilike koje će ih prati i tijekom vožnji koje su pred njima.

Cijene polaganja vozačkog ispita u Mostaru su od 1200 do 1400 konvertibilnih maraka, ovisno o tome jesu li u cijenu uključeni liječnički pregled i polaganje testova i prve pomoći .

No sve autoškole se mogu pronaći za više informacija i na društvenim mrežama, a dostupni su i na brojeve mobilnih telefona koje su oglasili na svojim stranicama. Što je važno mnogima može se dogovoriti plaćanje u obrocima sukladno mogućnosti kandidata i pravilnicima autoškola.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)