Aerodromima u Federaciji BiH u posljednja dva mjeseca dogodila su se najmanje dvije loše stvari. Prvo su zbog koronavirusa zatvoreni, a nakon toga im je zbog namicanja sredstava za korona-zakon Vlada FBiH srezala grant. Ovoj perspektivnoj grani podrezana su krila, a visoke ciljeve zamijenilo je puko preživljavanje.
U rebalansu proračuna Federacije BiH zbog financijskih potreba korona-zakona umanjeni su kapitalni transferi aerodromima u Bihaću, Tuzli i Mostaru za ukupan iznos od 6,5 milijuna KM.
Međunarodni aerodrom Sarajevo je shodno novonastaloj situaciji kada je riječ o pandemiji koronavirusa za posljedicu imao drastično smanjenje prometa te su gubici u poslovanju već značajni, kažu iz ove institucije.
“Aerodrom Sarajevo od sredine ožujka 2020. godine kao posljedicu koronavirusa te uvođenja brojnih restrikcija od većine za naše poslovanje interesantnih tržišta i država, kao i pada potražnje za letovima, bilježi značajan pad broja aviooperacija i putnika. Sasvim je izvjesno da će pad prometa u drugom kvartalu ove godine biti znatno veći, s obzirom na to da je Međunarodni aerodrom Sarajevo, shodno odlukama Vijeća ministara BiH, privremeno zatvoren za komercijalni aviopromet i to počevši od 30. ožujka do 1. lipnja 2020. godine”, kažu oni.
Dodaju kako provode sve mjere i aktivnosti koje su usmjerene na koliko-toliko ekonomski održivo poslovanje, a to su prije svega racionalizacija svih troškova poslovanja gdje je to moguće.
“Kada je riječ o izmirenju obaveza prema radnicima, naglašavamo da se prema svim našim radnicima poštuju ona prava koj oni imaju u skladu sa Zakonom o radu, podzakonskim propisima i našim normativnim aktima. Što se tiče planova za ovu godinu vezanih za proširenje kapaciteta Aerodroma Sarajevo, trenutno se svi projekti odvijaju planiranom dinamikom, odnosno u skladu s ugovornim obavezama”, kazali su.
Stanje je još gore na Zračnoj luci u Mostaru koji se ni ranije nije mogao pohvaliti izdašnim brojevima putnika, nego je obično sakupljao negativne rekorde.
Marin Raspudić, direktor Aerodroma u Mostaru, kaže kako menadžment ovog aerodroma poduzima sve kako bi održao poslovanje i sačuvao radna mjesta, prenosi klix.ba
“Naši gubitci su negdje oko 1,5 milijuna KM. Mislim da ovu godinu treba nekako preživjeti i spremati se za iduću. Uz pomoć Vlade HNŽ i Federacije BiH nastojat ćemo zadržati sva radna mjesta”, kazao je on nesiguran da li će doći do obnavljanja linija Croatia Airlinesa prema Zagrebu, a sigurno neće Eurowingsa prema njamačkim građanima.
Mostarski aerodrom svoje nade usmjerava u domaću kompaniju FlyBosnija te oživljavanje linija koje bi u obližnje Međugorje dovelo talijanske vjernike.
“Nastojat ćemo iskoristit komparativnu prednost naše zračne luke u odnosu na Split i Dubrovnik, jer vjernici neće morati nakon slijetanja prelaziti granice i zadovoljavati dodatne epidemiološke mjere”, zaključio je Raspudić, piše Abcportal.info